Εκπαιδευτική Τηλεόραση 2.0: το Πείραμα της Ψηφιακής Μετάβασης



Η νέα γενιά των τεχνολογιών/εφαρμογών του Παγκόσμιου Ιστού Web 2.0, βασίζεται στη συνεχώς αυξανόμενη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να επικοινωνούν, να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται. Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση στην ψηφιακή εποχή, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη σύνδεση του σχολείου με τον μαθητή δημιουργό, ερευνητή, πολίτη του κόσμου και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της οπτικο-ακουστικής παιδείας, δίνει τη δυνατότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα να συνεργαστεί και να δημιουργήσει περιεχόμενο αξιοποιώντας τα προσφερόμενα εκπαιδευτικά βίντεο και τεκμηριωμένο περιεχόμενο σε ψηφιακή μορφή.

Το άρθρο "Εκπαιδευτική Τηλεόραση 2.0: το Πείραμα της Ψηφιακής Μετάβασης" παρουσιάστηκε στο Έκτο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση "Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης" που έγινε στο Λουτράκι (Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Λουτρακίου) από 4 έως 6 Νοεμβρίου 2011. Το Συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Ελληνικό Δίκτυο της Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το Διεθνές Περιοδικό: OPEN EDUCATION «The Journal for Open & Distance Education & Educational Development».

Το πλήρες άρθρο είναι ελεύθερα προσβάσιμο στα πρακτικά του συνεδρίου στη διεύθυνση http://icodl.openet.gr/index.php/icodl/2011/paper/view/66

Το άρθρο αρχικά εστιάζει στην εφαρμογή των ιδεών του Web 2.0 στην εκπαίδευση και τις αλλαγές που φέρνει μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, τις κοινότητες πρακτικής και τα συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης. Ένα νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα αναδύεται με αξίες τη συνεργασία, τον διάλογο, τη συμμετοχή, το μοίρασμα και την ανοικτότητα, με αποτελεσματικές διδακτικές παρεμβάσεις και επιτυχημένα μαθησιακά αποτελέσματα. Στη συνέχεια το άρθρο παρουσιάζει τον σταδιακό μετασχηματισμό της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης σε μια multimedia πλατφόρμα, όπου υποστηρίζεται η συνεργατική μάθηση και η δημιουργικότητα. Αναφέρονται οι στόχοι, τα έργα και η σύνδεση της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης 2.0 με την εκπαιδευτική κοινότητα. Το άρθρο ολοκληρώνεται με την ανάπτυξη του σκεπτικού των έργων που υλοποιήθηκαν στην νέα πλατφόρμα i-create της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης 2.0, τα αρχικά αποτελέσματα από τα έργα - μελέτες περίπτωσης καθώς και τα συμπεράσματα από το πείραμα της ψηφιακής μετάβασης της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης τον πρώτο χρόνο (2010-2011).